Materyalin Adı: Meslekler
Materyalin Yaş Grubu: 60-72
ay
Materyalin Kazanımı:
Bilişsel Gelişim
Kazanım 15: Parça
bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeler: Parçalar birleştirerek bütün elde
eder.
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeler: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Dil
Gelişimi
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeler: Görsel materyalleri inceler.
Görsel
materyalleri açıklar.
Görsel ile ilgili soruları cevaplar.
Materyalde Kullandığımız Malzemeler: Mukavva, asetat, kuru boya
kalemleri,resimler.
Materyalimizi Tasarlarken İzlediğimiz
Yol:
Kazanım belirledik,
Nasıl bir materyal ile hedeflediğimiz
kazanıma ulaşabileceğimizi düşündük,
Materyalimizin resimlerini araştırıp
bulduk.
Malzemeleri belirledik,
Yapboz kalıplarını çıkardık,
Mukavvadaki kalıpları kestik,
Meslek gruplarındaki yapboz
parçalarının yerini belirlemek amacıyla boya kalemleriyle kenarlarını boyadık,
Son olarak yapboz parçalarının
sağlamlığı için asetatladık.
Materyalin Amacı:
Çocukların parça bütün ilişkisini
kavraması,
Farklı meslek gruplarına dikkat çekme ve mesleklerde
kullanılan araç ve gereçleri öğrenme.
Materyal Tasarlarken Dikkate
Aldıklarımız:
Yapboz parçalarının boyutunun büyük
olmasına dikkat ettik.
Renklerin canlı olmasına özen
gösterdik.
Çocuğun sağlığına uygun malzemeler
seçmeye çalıştık.
Materyalimizi olabildiğince
sağlamlaştırdık.
Materyalin sunumu: Öğretmen sınıfa ‘Merhaba arkadaşlar.
Bugün sizinle meslekler hakkında konuşacağız.’ diyerek giriş yapar. Ve öğretmen
öğrencilere
‘Bildiğiniz meslekler var mı?
İsimlerini söylermisiniz?’ ‘Anne ve babanızın mesleği nedir?’
‘Olmak istediğiniz meslek nedir? Neden
?’ ‘Hangi mesleklerde ne gibi
araç-gereçler kullanılır ?’ gibi
sorular yöneltir.
Öğretmen ‘Peki sizinle bir oyun oynayalım mı? Şimdi herkes bir kutunun
içinden bir paket seçsin ve kimse paketini açmasın.’ der ve oyunu anlatmaya
başlar. ‘ Elimde meslek kartları var. Bu kartlardan bir tanesini seçeceğim ve
çektiğim karttaki mesleğin ismini söylemeden size anlatmaya çalışacağım mesela
pilot mesleği için “Uçağı kim kullanır?” gibi. Ve sizlerde bu mesleği tahmin
etmeye çalışacaksınız.’
Öğretmen ilk meslek kartı seçer ve anlatmaya başlar.Çocuklar tahmin
edince panoya yapıştırır. Ve bu sırada öğretmen öğrencilerin paketlerini açmasını
ister. Öğrenciler o mesleğe uygun araç-gereçlerin olduğu kartın sahipleri
panoya gelip uygun yere kartlarını yapıştırırlar. Öğretmen ikinci meslek
kartını seçer ve anlatmaya başlar ve oyun bu şekilde devam eder.
0 yorum:
Yorum Gönder