18 Aralık 2016 Pazar

Geometrik Şekiller Etkinlik Planı

Etkinliğin Adı: Şekillerin Yarısı Nerede?

Etkinlik Çeşidi: Matematik Ve Oyun Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu: 5-6 Yaş
Materyaller: Renkli fon kartonları, büyük boy beyaz kâğıt
Kavaram/Miktar: Parça - Bütün, Yarım- Tam

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/ durum/ olaya odaklanır.)
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/ varlığın adını, rengini ve şeklini söyler.)
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Nesne/ varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.)
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri: Nesne/ varlıkların rengini, şeklini ayırt eder, karşılaştırır.)
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
(Göstergeleri: Bir bütünün parçalarını söyler. Bütün ve yarımı gösterir.)
Kazanım 20: Nesne/ sembollerle grafik hazırlar.
(Göstergeleri: Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.)




Öğrenme Süreci:
Sınıftaki çocuk sayısına uygun olarak fon kartonlarına daire, üçgen, kare ve dikdörtgen şekilleri çizilir. Çocuklarla şekillerin renkleri, kenar sayıları, çevremizdeki nesnelerden hangilerine benzedikleriyle ilgili sohbet edilir. Geometrik şekillerin birbirine benzeyen ve farklı olan yönlerine dikkat çekilir. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenler makasla iki eşit parçaya ayrılarak karışık bir şekilde uygun bir yere bırakılır. Çocuklara, yarım olan şekillerden istediklerini almaları konusunda rehberlik edilir. Müzikle birlikte dans etmeleri, müzik bittiğinde şeklin diğer yarısına sahip olan bir arkadaşlarıyla eşleşmeleri gerektiği söylenir. Eşler yarım parçaları yan yana tutarak doğru eşleşip eşleşmediklerini kontrol ederler. Şekilleri yanlış eşleştiren çocukların, şeklin diğer yarısına sahip olan arkadaşlarını bulmalarına rehberlik edilir. Çocuklar şekilleri birbirleriyle değiştirerek oyuna devam ederler. Oyun bitiminde, üzerinde daire, üçgen, kare ve dikdörtgen çizilmiş olan büyük boy beyaz kâğıt uygun bir yere asılır. Çocuklar, ellerinde bulunan yarım geometrik şekilleri ait oldukları şeklin altına yapıştırırlar. Bu şekilde oluşturulan grafikle ilgili sohbet edilerek bir bütünün parçalarına dikkat çekilir. Çocuklar dört gruba ayrılarak şekillerden birini seçerler ve seçtikleri geometrik şekli çeşitli şekillerde oluşturmaya çalışırlar (El ele tutuşarak daire olma, yere uzanarak üçgen oluşturma gibi…) .

DEĞERLENDİRME

 Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
  1. ·        Dans ettikten sonra müzik kapatıldığında arkadaşlarınızla neye göre eşleştiniz?
  2. ·        Hangi şekillerin yarısını bulmak daha kolay oldu? Neden?
  3. ·        Hangi şekillerin yarısını bulmak daha zor oldu? Neden?
  4. ·        Vücutlarınızla şekilleri oluştururken zorlandınız mı? Neden?
  5. ·        Hangi şekillerin birbirine benzeyen özellikleri var?
  6. ·        Hangi şekillerin kenar sayıları birbirine eşit?
  7. ·        Evinizde / sınıfımızda dikdörtgene benzeyen neler görüyorsunuz?

2 yorum:

 

Nur ile Okul Öncesi (Colorful Teach.Er) Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang