Etkinliğin Adı: Şekillerin Yarısı Nerede?
Etkinlik
Çeşidi: Matematik Ve Oyun
Etkinliği (Bütünleştirilmiş
Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 5-6 Yaş
Materyaller:
Renkli fon kartonları, büyük boy beyaz kâğıt
Kavaram/Miktar:
Parça -
Bütün, Yarım- Tam
KAZANIMLAR
VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1:
Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/
durum/ olaya odaklanır.)
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları
gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/ varlığın adını, rengini ve şeklini söyler.)
Kazanım 6: Nesne ya da
varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Nesne/ varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.)
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların
özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri:
Nesne/ varlıkların rengini, şeklini ayırt eder, karşılaştırır.)
Kazanım 12:
Geometrik şekilleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen
nesneleri gösterir.)
Kazanım 15: Parça-bütün
ilişkisini kavrar.
(Göstergeleri: Bir
bütünün parçalarını söyler. Bütün ve yarımı gösterir.)
Kazanım 20: Nesne/ sembollerle
grafik hazırlar.
(Göstergeleri: Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.)
Öğrenme Süreci:
Sınıftaki çocuk
sayısına uygun olarak fon kartonlarına daire, üçgen, kare ve dikdörtgen
şekilleri çizilir. Çocuklarla şekillerin renkleri, kenar sayıları, çevremizdeki
nesnelerden hangilerine benzedikleriyle ilgili sohbet edilir. Geometrik
şekillerin birbirine benzeyen ve farklı olan yönlerine dikkat çekilir. Daire,
üçgen, kare ve dikdörtgenler makasla iki eşit parçaya ayrılarak karışık bir
şekilde uygun bir yere bırakılır. Çocuklara, yarım olan şekillerden
istediklerini almaları konusunda rehberlik edilir. Müzikle birlikte dans
etmeleri, müzik bittiğinde şeklin diğer yarısına sahip olan bir arkadaşlarıyla
eşleşmeleri gerektiği söylenir. Eşler yarım parçaları yan yana tutarak doğru
eşleşip eşleşmediklerini kontrol ederler. Şekilleri yanlış eşleştiren
çocukların, şeklin diğer yarısına sahip olan arkadaşlarını bulmalarına
rehberlik edilir. Çocuklar şekilleri birbirleriyle değiştirerek oyuna devam
ederler. Oyun bitiminde, üzerinde daire, üçgen, kare ve dikdörtgen çizilmiş
olan büyük boy beyaz kâğıt uygun bir yere asılır. Çocuklar, ellerinde bulunan
yarım geometrik şekilleri ait oldukları şeklin altına yapıştırırlar. Bu şekilde
oluşturulan grafikle ilgili sohbet edilerek bir bütünün parçalarına dikkat
çekilir. Çocuklar dört gruba ayrılarak şekillerden birini seçerler ve
seçtikleri geometrik şekli çeşitli şekillerde oluşturmaya çalışırlar (El ele
tutuşarak daire olma, yere uzanarak üçgen oluşturma gibi…) .
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
- · Dans ettikten sonra müzik kapatıldığında arkadaşlarınızla neye göre eşleştiniz?
- · Hangi şekillerin yarısını bulmak daha kolay oldu? Neden?
- · Hangi şekillerin yarısını bulmak daha zor oldu? Neden?
- · Vücutlarınızla şekilleri oluştururken zorlandınız mı? Neden?
- · Hangi şekillerin birbirine benzeyen özellikleri var?
- · Hangi şekillerin kenar sayıları birbirine eşit?
- · Evinizde / sınıfımızda dikdörtgene benzeyen neler görüyorsunuz?
güzel emeğinize sağlık
YanıtlaSilTeşekkür ederim 😊
YanıtlaSil