18 Aralık 2016 Pazar

Yeni Yıl Etkinlik Planı

             YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI                                                   Tarih:…………

-          Güne Başlama Zamanı
Öğretmen çocukları karşılar.


-          Oyun Zamanı

Öğrenme merkezlerinde oyun.


-          Yemek Saati, Temizlik

-          Etkinlik Zamanı
“Yeni Yıl Geldi” isimli bütünleştirilmiş türkçe, sanat, müzik, drama, oyun etkinliği

-          Günü Değerlendirme Zamanı

-          Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklar uğurlanır.


ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Türkçe, Sanat, Müzik, Drama, Oyun Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)                  

Yaş: 5-6 yaş

Materyaller: Takvim, artık materyal, karton, yapıştırıcı, makas, yılbaşı şapkası.

Sözcükler: Yıl, gün, takvim



KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

     BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1:Nesne durum olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
-Dikkat edilmesi gereken duruma odaklanır.
 -Dikkatini çeken duruma yönelik sorular sorar.
 -Dikkatini çeken duru ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar.
Göstergeleri:
-Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.


       
      DİL GELİŞİMİ

 Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
-Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
-Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.

Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
-Sözel yönergeleri yerine getirir. 
-Dinledikleri/izlediklerini açıklar. 
-Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. 

Kazanım 8: Dinlediklerini/ izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorular sorar.
-Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
-Dinlediklerini/ izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.


    MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. 
Göstergeleri:

-Malzemeleri yapıştırır.
-Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
- Malzemelere elleriyle şekil verir.

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
-Basit dans adımlarını yapar. 
-Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.



ÖĞRENME SÜRECİ

Fen merkezine bırakılan çeşitli takvimlerle (duvar takvimi, masa takvimi vb.) ilgili sohbet edilir.
Takvimin ne olduğu, ne işe yaradığı, üzerindeki rakamların neyi simgelediği ile ilgili konuşulur.
Bunun ne olduğunu biliyor musunuz? (Takvim gösterilir. Çocuklardan cevaplar alınır.) Bu bir takvim, birçok yaprağı var. Her yaprak bir günü gösterir. Bir gün nedir biliyor musunuz?(Çocuklardan cevaplar alınır.) Sabah kalkarız. Kahvaltı yaparız. Okula gelir, arkadaşlarımızla etkinlik yapar, oynarız. Eve gider, yemek yer ve uyuruz. Bir gün böylece biter. Bir gün bitince takvimimizden bir yaprak kopar. Takvim bitince bir yıl bitmiş olur. Yeni bir yıla başlamış oluruz. Hadi hep beraber bir şarkı söyleyelim.” denir ve  “Yeni Yıl” şarkısı söylenir.

    YENİ YIL
Eski yıl sona erdi.
Yepyeni bir yıl geldi.
Yeni yıl, yeni yıl, yeni yıl,
Sizlere kutlu olsun.
Yeni yıl, yeni yıl, yeni yıl,
Bizlere kutlu olsun.

Çocuklar masalara geçer ve yılbaşı ağacı için malzemeler getirilir. Yeşil kartonlar dikdörtgen şekilde kesilir. Ve kıvırarak küçük külahlar elde edilir. Bu külahlardan bir tanesi en üste yapıştırılır daha sonra yapıştırdığımız külahın altına iki tane külah yapıştırılır böyle külah sayısını artırarak bütün külahlar yapıştırılır ve ağacımız tamamlanır. Daha sonra çocuklar bu ağacı dilediği gibi süsleyebilir.

Çocuklara ‘eğlenceye gidelim pantomim çalışması yaptırılır;
Öğretmen çocuklara:
Çocuklar bir eğlenceye gideceğiz. Hepiniz güzel ve çok değişik olmak istiyorsunuz.
Şimdi herkes hazırlanmaya başlasın aynaya bakıyorsunuz.
Neler yaparsınız?
Erkekler tıraş oluyor. Kızlar makyaj yapıyor.
Saçlarınızı taramaya başladınız. Çok değişik oldunuz.
Şimdi en güzel elbisenizi ve ayakkabılarınızı giyiyorsunuz.
Tekrar aynaya bakıyorsunuz.
Sokağa çıktınız. Arabaya biniyorsunuz.
Eğlence yerine geldiniz.
Herkes şapkalarını taksın.
Herkes o kadar değişik ki hayretle birbirinize bakıyorsunuz.
Burada başka insanlarla da tanışıyorsunuz. Hep birlikte dans ediyor, eğleniyorsunuz.

Çocuklar halka olur, çömelirler. Öğretmen çocuklara ‘sizinle mısır patlatacağız. Mısırları önce ateşte ısıtalım.’ der. Çocuklar ateşte mısır patlatıyormuş gibi kollarını sağa sola sallamaya başlarlar. Bu sırada öğretmen ‘pattt’ deyince çocuklar yerinden sıçrar ve eski durumunu alırlar. Öğretmen patt demeden yerinden oynayan çocuğa komik cezalar verilir. Drama bittikten sonra çocuklarla beraber sınıfa getirilen mısır hep beraber yenir.



DEĞERLENDİRME

Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:

-          Etkinliğimizde neler yaptık?
   Evinizde takvim var mı?
-         Takvim ne işe yarıyormuş?
-         Yıl ne demektir?
-         Gün ne demektir?
-         Yılbaşı partisinde neler yaptınız?

 AİLE KATILIMI
Ailelere etkinliğinizi anlatan notlar gönderiniz. Ailelerden evde çocuklarıyla birlikte takvim incelemelerini ve takvim yapraklarını çocukların koparmasını isteyebilirsiniz.






0 yorum:

Yorum Gönder

 

Nur ile Okul Öncesi (Colorful Teach.Er) Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang