YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI Tarih:…………
-
Güne
Başlama Zamanı
Öğretmen çocukları karşılar.
-
Oyun
Zamanı
Öğrenme merkezlerinde oyun.
-
Yemek
Saati, Temizlik
-
Etkinlik
Zamanı
“Yeni Yıl Geldi” isimli bütünleştirilmiş türkçe, sanat, müzik, drama, oyun etkinliği
-
Günü
Değerlendirme Zamanı
-
Eve
Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve
çocuklar uğurlanır.
ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Türkçe,
Sanat, Müzik, Drama, Oyun Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük ve
Küçük Grup Etkinliği)
Yaş: 5-6 yaş
Materyaller: Takvim, artık materyal, karton, yapıştırıcı, makas, yılbaşı
şapkası.
Sözcükler: Yıl, gün, takvim
KAZANIMLAR
VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1:Nesne durum olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
-Dikkat
edilmesi gereken duruma odaklanır.
-Dikkatini çeken duruma yönelik sorular sorar.
-Dikkatini çeken duru ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 18: Zamanla
ilgili kavramları açıklar.
Göstergeleri:
-Zaman
ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
-Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
-Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Göstergeleri:
-Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
-Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
-Sözel yönergeleri yerine getirir.
-Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
-Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 8: Dinlediklerini/
izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
-Dinledikleri/
izledikleri ile ilgili sorular sorar.
-Dinledikleri/
izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
-Dinlediklerini/
izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
-Malzemeleri yapıştırır.
-Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Göstergeleri:
-Malzemeleri yapıştırır.
-Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
- Malzemelere elleriyle şekil verir.
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
-Basit dans adımlarını yapar.
Göstergeleri:
-Basit dans adımlarını yapar.
-Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
ÖĞRENME
SÜRECİ
Fen merkezine bırakılan çeşitli takvimlerle (duvar takvimi, masa
takvimi vb.) ilgili sohbet edilir.
Takvimin ne olduğu, ne işe yaradığı, üzerindeki rakamların neyi
simgelediği ile ilgili konuşulur.
Bunun ne olduğunu biliyor musunuz? (Takvim gösterilir. Çocuklardan
cevaplar alınır.) Bu bir takvim, birçok yaprağı var. Her yaprak bir günü
gösterir. Bir gün nedir biliyor musunuz?(Çocuklardan cevaplar alınır.) Sabah
kalkarız. Kahvaltı yaparız. Okula gelir, arkadaşlarımızla etkinlik yapar,
oynarız. Eve gider, yemek yer ve uyuruz. Bir gün böylece biter. Bir gün bitince
takvimimizden bir yaprak kopar. Takvim bitince bir yıl bitmiş olur. Yeni bir
yıla başlamış oluruz. Hadi hep beraber bir şarkı söyleyelim.” denir ve “Yeni Yıl” şarkısı söylenir.
YENİ YIL
Eski
yıl sona erdi.
Yepyeni
bir yıl geldi.
Yeni
yıl, yeni yıl, yeni yıl,
Sizlere
kutlu olsun.
Yeni
yıl, yeni yıl, yeni yıl,
Bizlere
kutlu olsun.
Çocuklar
masalara geçer ve yılbaşı ağacı için malzemeler getirilir. Yeşil kartonlar
dikdörtgen şekilde kesilir. Ve kıvırarak küçük külahlar elde edilir. Bu
külahlardan bir tanesi en üste yapıştırılır daha sonra yapıştırdığımız külahın
altına iki tane külah yapıştırılır böyle külah sayısını artırarak bütün
külahlar yapıştırılır ve ağacımız tamamlanır. Daha sonra çocuklar bu ağacı
dilediği gibi süsleyebilir.
Çocuklara
‘eğlenceye gidelim pantomim çalışması yaptırılır;
Öğretmen çocuklara:
Çocuklar bir eğlenceye gideceğiz. Hepiniz
güzel ve çok değişik olmak istiyorsunuz.
Şimdi herkes hazırlanmaya başlasın aynaya
bakıyorsunuz.
Neler yaparsınız?
Erkekler tıraş oluyor. Kızlar makyaj yapıyor.
Saçlarınızı taramaya başladınız. Çok değişik
oldunuz.
Şimdi en güzel elbisenizi ve ayakkabılarınızı
giyiyorsunuz.
Tekrar aynaya bakıyorsunuz.
Sokağa çıktınız. Arabaya biniyorsunuz.
Eğlence yerine geldiniz.
Herkes şapkalarını taksın.
Herkes o kadar değişik ki hayretle birbirinize
bakıyorsunuz.
Burada başka insanlarla da tanışıyorsunuz. Hep
birlikte dans ediyor, eğleniyorsunuz.
Çocuklar halka olur, çömelirler. Öğretmen çocuklara ‘sizinle mısır
patlatacağız. Mısırları önce ateşte ısıtalım.’ der. Çocuklar ateşte mısır
patlatıyormuş gibi kollarını sağa sola sallamaya başlarlar. Bu sırada öğretmen
‘pattt’ deyince çocuklar yerinden sıçrar ve eski durumunu alırlar. Öğretmen
patt demeden yerinden oynayan çocuğa komik cezalar verilir. Drama bittikten
sonra çocuklarla beraber sınıfa getirilen mısır hep beraber yenir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik
sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
-
Etkinliğimizde neler yaptık?
Evinizde takvim var mı?
- Takvim ne işe yarıyormuş?
- Yıl ne demektir?
- Gün ne demektir?
- Yılbaşı
partisinde neler yaptınız?
AİLE KATILIMI
Ailelere etkinliğinizi anlatan notlar gönderiniz. Ailelerden evde
çocuklarıyla birlikte takvim incelemelerini ve takvim yapraklarını çocukların
koparmasını isteyebilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder